Długi ogon. Rewolucja w sprzedaży

http://www.bisnode.pl/blog/

Jakie produkty najbardziej opłaca się sprzedawać? Oczywiście takie, na które jest największy popyt. A przynajmniej tak z reguły wyglądało to do tej pory. Ewentualną alternatywą były towary ekskluzywne, które można było sprzedawać niewielkiemu gronu klientów, ale za to jednorazowy przychód był bardzo wysoki. A co powiesz na sprzedawanie towarów, które niewiele kosztują, a do tego są mało popularne? Brzmi niepoważnie? Wręcz przeciwnie, największe portale, takie jak Amazon czerpią największe zyski właśnie z tego rodzaju sprzedaży. Jak to możliwe?

W świecie biznesu niektóre kwestie zostały odwrócone do góry nogami odkąd pod strzechy trafił Internet. Inaczej wygląda dziś marketing, jak i kwestia budowania relacji z klientami. Zmieniły się również możliwości sprzedażowe. Dawniej nie mogłeś sobie pozwolić na to, by trzymać w magazynie tysiące rzadko kupowanych produktów. Sklepikarze czy producenci stawiali wiec na towary najchętniej nabywane. Jednak w sieci wiele produktów praktycznie nie zajmuje miejsca. Czym jest bowiem kilka megabajtów, które zajmuje elektroniczna książka wobec tysięcy terabajtów na serwerach dużych firm?

Konsekwencja tych faktów jest przewidywalna: skoro możesz sobie pozwolić na trzymanie tego rodzaju produktów, to prostu warto je trzymać. Nawet jeśli sprzedaż dwie sztuki rocznie, wiele podobnych produktów może się złożyć na całkiem pokaźny zysk. To nie teoria, ale praktyka największych internetowych sprzedawców. Być może uda Ci się ją wykorzystać we własnym biznesie?